Logowanie

Logowanie

Moje Dokumenty SGB - Dokumenty Publiczne

Co to jest usługa 3D Secure?

 

3D Secure to dodatkowe darmowe zabezpieczenie płatności dokonywanych kartami w Internecie.

Jak działa usługa 3D Secure?

 

Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, wymagane może być dodatkowe potwierdzenie transakcji.

 

Zakupy kartą w internecie z usługą 3D Secure potwierdzisz na dwa sposoby:

  • w aplikacji SGB Mobile (tylko klienci indywidualni) - sprawdź jak aktywować w aplikacji SGB Mobile.
  • poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w Banku.

 

Odpowiedź na pytanie weryfikacyjne ustalisz w placówce Banku lub poprzez bezpłatną infolinię pod numerem 800 888 888 lub 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

 

Wpisując odpowiedź na pytanie weryfikacyjne pamiętaj, że musi być zgodna z tym co zostało podane w Banku lub na Infolinii. Koniecznie zachowaj odpowiednią wielkość liter i prawidłowo wpisz wszystkie znaki polskie i specjalne.

 

Pamiętaj, że jeśli żadna ze wskazanych metod potwierdzania transakcji nie została przez Ciebie wybrana, nie zapłacisz kartą w internecie z użyciem metody 3D Secure.

Aktywacja usługi 3D Secure

 

Usługa jest automatycznie włączana przy aktywacji karty.

Jak przebiega transakcja z usługą 3D Secure?

 

  1. Wejdź na stronę sklepu obsługującego płatności 3D Secure – oznaczoną symbolami poniżej:
     

  2. Wybierz płatność kartą i podaj jej dane:
    1. Numer karty
    2. Imię i Nazwisko
    3. Datę ważności
    4. Kod CVV2/CVC2, który znajdziesz na odwrocie karty, obok paska do podpisu


  3. Sprawdź poprawność danych


  4. Potwierdź transakcję

    Płatności kartą w internecie możesz potwierdzić w aplikacji mobilnej SGB Mobile (funkcjonalność dostępna dla klientów indywidualnych) lub poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne i podanie hasła 3D Secure (kodu SMS).


Pamiętaj, że nie zawsze płatności kartą w sklepach internetowych będą wymagały dodatkowej weryfikacji w usłudze 3D Secure – zależy to od sklepu internetowego.

Zablokowanie usługi 3D Secure

 

Jeśli 3 razy podasz błędną odpowiedź na pytanie weryfikacyjne lub błędne hasło 3D Secure, usługa zostanie zablokowana do końca dnia. Automatycznie o godzinie 00:00 dnia następnego usługa zostanie odblokowana i kolejne płatności będą możliwe.

Jak odblokować usługę 3D Secure?

 

Jeśli nie udaje Ci się zapłacić kartą w sklepach internetowych, które obsługują usługę 3D Secure, skontaktuj się z nami. Zadzwoń pod bezpłatną infolinię 800 888 888 lub pod numer 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

Usługa 3D Secure w aplikacji SGB Mobile

 

Aktywacja potwierdzania płatności 3D Secure w SGB Mobile

  • Wybierz swoją kartę w aplikacji.
  • Wybierz przycisk „Więcej akcji”.
  • Wybierz „Aktywuj potwierdzanie transakcji za pomocą 3D Secure”.
  • Po pojawieniu się informacji o aktywacji, wybierz opcję „Aktywuj”.
  • Potwierdź aktywację PIN-em do aplikacji mobilnej.

W ten sam sposób możesz w każdej chwili wyłączyć usługę 3D Secure.

 

 

Potwierdzanie płatności

Jeśli nie jesteś zalogowany do aplikacji:

  • Podczas płatności w internecie dostaniesz na swój telefon powiadomienie z aplikacji SGB Mobile – kliknij w nie.
  • Uruchomi się aplikacja SGB Mobile. Zaloguj się do aplikacji wybraną metodą logowania.
  • Zobaczysz szczegóły swojej transakcji. Jeżeli wszystko się zgadza, wciśnij „Potwierdź”.
  • Transakcja została potwierdzona.

 

Jeśli jesteś zalogowany do aplikacji:

  • Podczas płatności w internecie zostaniesz przeniesiony do ekranu SGB Mobile ze szczegółami transakcji.
  • Jeżeli szczegóły transakcji są prawidłowe, wybierz opcję „Podaj PIN”, wprowadź PIN do aplikacji i wciśnij „Potwierdź”.
  • Transakcja została potwierdzona.